Ми беремо активну участь у розробці й підтримці прогресивних освітніх політик, реформи «Нова українська школа», сприяємо покращенню статусу освітян і створенню нових стандартів професії. Діють меморандуми про співпрацю з МОН України, Українським інститутом розвитку освіти, Державною службою якості освіти та її територіальними управліннями, Освітнім омбудсменом, Інститутом модернізації змісту освіти та іншими установами.
Концепція «Нової української школи» акумулювала сучасні освітні ідеї та методики. У вересні 2017 року було ухвалено новий Закон «Про освіту». З вересня 2018 року першокласниці й першокласники країни навчаються за новими стандартами.
Команда EdCamp Ukraine взяла активну участь у підготовці концепції та відповідного законодавства й стандартів освіти НУШ, нових педагогічних професійних стандартів завдяки співпраці з МОН радників міністерок освіти і науки — Олександра Елькіна й Олени Масалітіної (2016 — 2020 рр.).
НУШ — це докорінна реформа шкільної освіти з 1 до 12 класу
Дитиноцентризм
У 2018 році спільно з Міністерством освіти і науки України ми провели дослідження «Навчати і навчатися: як і куди зростати українському вчительству», у якому опитали 8 427 освітян з усієї України про їхню роботу, професійне зростання, потреби, мрії та плани.
І що там? ЧитатиРезультати дослідження, а також «Декларація щодо ефективного підвищення педагогічної кваліфікації», яку підписали провідні освітні громадські та інші організації, дали поштовх для інституційних змін у сфері підвищення педагогічної кваліфікації.
Міністерство освіти і науки за експертної участі EdCamp Ukraine підготувало докладні методичні рекомендації для шкіл із роз’ясненнями, як відтепер учительство може користуватися новими можливостями. Для інституціоналізації та забезпечення сталості цього процесу в МОН була спеціально створена робоча група з питань професійного розвитку педагогічних працівників, яка опікується впровадженням і розвитком цих змін (наказ МОН України No 223 від 17.02.2020), значна частина складу якої — освітяни нашої спільноти.
У листопаді 2021 року на платформі Prometheus стартував курс «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги і можливості», у якому ми розбираємо всі дотичні до сфери документи й незрозумілі деталі, пояснюємо все на прикладах і надаємо рекомендації для всіх сторін.
Пройти курсКурс проходить на платформі Prometheus
Платформа створена на реалізацію Закону України «Про освіту» (статті 54, 59), Закону України «Про повну загальну середню освіту» (статті 37, 38, 40, 51, 53, 54, 55, 58, 59, 65) та базується на низці правових документів, зокрема, Постанові КМУ № 800 «Деякі питання підвищення кваліфкації педагогічних і науково-педагогічних працівників».
Педагоги тепер самі обирають у кого, де, коли і як підвищувати кваліфікацію (ПК).
Щонайменше 150 годин ПК (протягом 5 років) оплачується за рахунок державного та місцевого бюджетів в обсязі, не меншому за 2 % освітньої субвенції.
Обов’язковим є щорічне ПК.
Розширилися напрями, види й форми ПК.
Окрім закладів освіти (післядипломної освіти, вишів), можна підвищувати кваліфікацію в інших суб’єктах ПК без обов’язкового ліцензування / акредитації програм.
«Мій освітній стартап» — це інтенсивний практико-орієнтований курс, навчальний «спринт», як-то кажуть, 2 в 1:
Виняткова нагода представити свою пропозицію з підвищення кваліфікації за будь-яким напрямом на всеукраїнському рівні на засадах прозорості, відкритості та з урахуванням потреб педагогів.
МОС 2021EdCamp-академія започаткована для створення невеличких об’єднань суб’єктів підвищення кваліфікації, які мають цікаві та корисні для освітян програми професійного розвитку, але їм важко відокремлено та самотужки провадити свою освітню діяльність.
Наша головна місія — надання широких можливостей вибору напрямів професійного зростання освітянам, підтримка та супровід випускниць і випускників курсу «Мій освітній стартап», розширення ринку надання освітніх послуг у сфері підвищення кваліфікації, антикризова діяльність щодо психолого-педагогічної підтримки учнівства, вчительства і батьківства у воєнний час.
- усі програми відповідають вимогам Постанови Кабінету Міністрів України № 800;
- навчання побудоване за принципом «рівний-рівному»;
- вільний вибір коли і чому навчатись;
- усі курси створені практиками й практикинями та дають можливість застосування одразу після завершення програми навчання.
викладачі і викладачки
програм підвищення кваліфікації
на платній і безкоштовній основі
випускники і випускниці
У 2017 році в дослідженні «Діти і папери» ми вивчали обсяг звітності, яку мали надавати педагоги та адміністрація шкіл, а також шукали можливості його зменшити. З’явилася типова інструкція МОН України, яка визначила необов’язковими плани роботи та поурочні плани, а календарно-тематичні плани відтепер складаються в довільній формі. Удалося анулювати застарілі вимоги щодо оформлення й форматів документів. Другим значним результатом дослідження «Діти і папери» стало скасування застарілої практики обліку дітей «за мікрорайонами». Із середини 2021 року Міністерство цифрової трансформації враховує дані й рекомендації цього звіту в розробці дигіталізації шкільного документообігу.
А що іще? ЧитатиТриває ініційована нами з 2016 року антидискримінаційна експертиза проєктів шкільних підручників. За цей час 89 осіб здобули сертифікацію з недискримінаційного підходу в освіті — вони вивчають підручники, шукаючи там дискримінаційні прояви. Авторським колективам підручників експерти/-ки надають рекомендації: як переробити чи усунути наявний дискримінаційний контент і як не створювати його в майбутньому.
Частіше за все це непряма чи прихована дискримінація жінок, літніх людей або дітей, стереотипи щодо мешканців села й міста, «ментальності» народів тощо.
для авторських колективів підручників
для авторських колективів підручників
дискримінація містилася у 86% проєктів підручників
дискримінацію виявили лише в 1% поданих проєктів
ГО «ЕдКемп Україна» й у своїй щоденній діяльності не потурає жодним формам прямої, непрямої чи прихованої дискримінації, утисків чи підбурювання до дискримінації, дотримуючись прийнятої політики недискримінації.
Дізнатися більше і завантажити посібникКоманда EdCamp Ukraine долучилася до розробки та популяризації антикорупційних інструментів для українських шкіл у форматі ігор, квестів, тематичних уроків, сценаріїв. Як ними користуватися, розповідають наші амбасадорки доброчесності й тренерська команда з антикорупції в освіті.
Учительство навчається, як говорити з дітьми про запобігання корупції цікаво й неформально, а апробація цих інструментів у школах засвідчила:
кількість учениць і учнів, які вважають корупцію однозначно негативним явищем, зросла на 10%.
кількість тих, хто вважають, що корупція не може бути виправданою, зросла на 9%
Учнівство стало краще «впізнавати» у звичних, зокрема шкільних, практиках ознаки корупції.
Долати корупціюВидання, у якому простою мовою пояснюється, що є корупцією, а що ні у шкільному житті.
ЗавантажитиВін — про педагогіку партнерства й доброчесність в українських закладах освіти та їхнє практичне втілення шістьма шкільними командами.
ЗАВАНТАЖИТИWow-сайт 30ua створила група українських креативних компаній.
А от EdCamp Ukraine із творчими партнерами створили освітянам на допомогу конструктор для 30-го першого уроку в українських школах, щоб зміцнити в дітей та підлітків почуття гордості за свою державу.
Наша команда хотіла не лише розповісти всьому світові про здобутки українських спортсменів і спортсменок, митців і мисткинь, дизайнерів і дизайнерок, звернути увагу на ті місця, які варто відвідати всією родиною, а й дозволити учнівству називати речі своїми іменами — наразі Україна веде війну, відстоюючи свої кордони.
Освітяни мають можливість ділитися з розробниками сайту ідеями щодо покращення контенту.
Цей посібник — універсальний провідник у світ благодійності. Він веде через усі етапи осмислення та розуміння добрих справ. Думка, яка пронизує кожну сторінку: «головне, щоб Ви самі раділи від допомоги, адже благодійність — це обмін добром!».
Рекомендовано до читання усім учасникам і учасницям освітнього процесу, адже на сторінках — не лише корисні ідеї та поради, а стратегії формування культури благодійності в освітньому процесі.
Ми віримо, що якщо корисні справи робити точково, частинками та маленькими кроками, але мати в цій справі системність, — ми в змозі виховати покоління дітей, для яких допомагати – як дихати, а благодійність і добрі справи – звична річ, яка приносить задоволення.
Хочу вже подивитися!ОГОР — це об'єднання організацій «Освітні громадські організації разом», які уклали «Меморандум про співпрацю між об’єднаннями громадянського суспільства на підтримку реформи освіти». Його на П’ятій національній (не)конференції EdCamp Ukraine 2019 підписали вісім громадських організацій, які працюють у сфері підвищення кваліфікації вчительства.
Реформа НУШ має продовжуватися за будь-яких політичних обставин.
Реформа має бути не декларативною, а реальною.
Реформа має базуватися на прогресивних і гуманістичних цінностях.
Рівень насильства та стресу в освіті має бути зменшений.
У межах об’єднання організації обмінюються досвідом, знаннями, думками, ідеями, контактами — усім, що може допомогти досягненню мети.
ГО «ЕдКемп Україна»
ГО «Едюкейшнал ера»
ГО «КМО «Батьки SOS»
БО «МБФ Імпакт хаб Одеса»
ГС «Освіторія»
ГО «Смарт Освіта»
ГО «Український інститут майбутнього»
ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ»