Завершення офлайнового навчання «Занурення в СЕЕН»
Коли ми завершили першу хвилю тренінгів СЕЕН, навіть не підозрювали, що зовсім скоро випускатимемо ТРЕТЮ. Але ми готові сказати, що чергове офлайнове навчання «Занурення в СЕЕН» – все! На нього ми запросили 96 освітян, серед яких було керівництво закладів освіти, вчительство й психологи/-ні. Доки готувався цей допис, одна з груп цієї хвилі вже завершила всі післятренінгові активності й розпочала впровадження соціально-емоційного та етичного навчання у своїх закладах освіти.
У тренерок і тренерів, які проводили навчання, ми запитали: «Друзі, які враження маєте? Якими кейсами можете поділитися?». А вони й відповіли!
«Усі дуже сумлінно підійшли до підготовки до консультаційних зустрічей. Жодна людина їх не пропустила. Під час наших зустрічей приділяли більшу увагу впровадженню уроків СЕЕН при дистанційній формі навчання. Багато хто ділилися своїми першими кроками у впровадженні: директорка закладу визнала, що має повністю переглянути стратегію розвитку школи, адже тепер вона не відповідає її новому погляду на життя. Дехто розповідали, що провели педагогічну нараду із практиками ресурсності, робили вправу на розвиток уваги, дехто спробували застосувати практику вдумливого слухання. Всі відмічали, що після навчання на багато речей змогли подивитись під іншим кутом. Більшість налаштована стати школою СЕЕН у 2026 / 2027 навчальному році, але є і ті, хто вважають, що це може бути вже у 2025 / 2026».
«Одна учасниця поділилася думками щодо формату підсумкового іспиту. Говорить, що звикла до того, що більшість ППК передбачають перегляд контенту і, максимум, підсумкову анкету. Наш формат навчання передбачає перевірку знань у формі іспиту. Учасниця по завершенню сказала: “Я завтра повністю зміню своє ставлення до учнівства. Я забулася, як це, бути в цій ролі. А сьогодні у моїй свідомості відбулися кардинальні зміни”».
«Ще одна учасниця поділилась своїм цікавим випадком. Під час виконання практики співпереживання іншим, вона відправляла промінчик своїй рідній людині, з якою давно не бачилась і зрідка зідзвонювалась. І ввечері після цієї практики з нею зв’язалась ця людина і просто повідомила, що скучила. Багато хто відмічають, що приїзд на навчання показав їм, що в такі важкі часи можна і потрібно навчатись, що вони можуть відволіктись і почати змінюватись самі і змінювати інших».
«Було видно, що учасникам і учасницям моєї групи дуже важко було запам’ятовувати нову інформацію, сприймати нову термінологію. Проте після повернення додому вони прикладали максимум зусиль, щоб показати високі показники на (не)іспиті. І боялись підвести тренерську команду».
«З моїх спостережень від консультацій і підготовки імплементаційних планів можна сказати, що майже всі стурбовані, що дистанційний формат навчання (це, зокрема, стосується прифронтових територій) не сприяє ширшому розповсюдженню програми, у тому числі й серед батьківства. Але при цьому освітяни повні ентузіазму, не опускають руки, розуміють, що саме ця програма може допомогти дітям та дорослим, які отримали травматичний досвід війни».
А що буде далі? Наприкінці грудня для інших трьох груп завершиться етап розробки планів імплементації СЕЕН у їхніх закладах освіти. Зокрема, при розробці планів, освітяни узгоджують структуру й цінності СЕЕН із власним контекстом, філософією школи тощо.
Загалом від початку масштабування програми соціально-емоційного та етичного навчання такі тренінги пройшли вже 306 освітян із 153 шкіл. І продовження обов’язково буде! Ми готуємося до анонсування як офлайнових, так і онлайнових можливостей для зростання в СЕЕН. Стежте за нашими новинами й анонсами та подавайтеся на участь.
__________________________
Навчання для педагогів з Миколаївської та Харківської областей відбудеться в рамках проєкту «Покращення доступу до освіти для дітей та підлітків на деокупованих територіях Харківської та Миколаївської областей», що реалізується ГО «ЕдКемп Україна» у партнерстві з Міжнародною організацією Plan International за фінансування Мадридської міської ради (Іспанія).