ПРО СТІЙКІСТЬ НА НАЦІОНАЛЬНОМУ EDCAMP 2024
Побачимося онлайн 24–27 червня! Щоб узяти участь у великій освітянській (не)конференції, реєструйтеся ось тут http://bit.ly/applyedcampresiliency
Чому ми говоримо про стійкість? Темою події вона стала тому, що це, мабуть, найголовніший напрямок роботи нашої організації в роки великої війни. Ми провадимо різноманітні заходи, поширюємо серед освітянської спільноти методики задля формування стійкісно орієнтованої школи, стійкого учнівства і вчительства.
А ще прикладом стійкості є наші діти. Це засвідчило, зокрема, міжнародне Дослідження соціально-емоційних навичок (https://dosen.edcamp.ua/rezultaty/) — українські діти мають один з найвищих у світі показників стійкості здоров’я і благополуччя (12 %). У світі, який також переживає час невизначеності й потрясінь, стійкість набула вагомого значення і має багато визначень на різних рівнях — від фізіологічного до концептуального та філософського.
Із якими визначеннями стійкості ми пропонуємо ознайомитися?
📢 ДоСЕН визначає стресостійкість як «здатність ефективно контролювати власну тривожність і спокійно вирішувати проблеми, без зайвої напруги і стресу».
📢 Американська науковиця Елейн Міллер-Керес, співзасновниця та директорка з інновацій Інституту травмостійкості, ключова розробниця Моделі стійкості спільнот, визначає стійкість як «здатність окремих людей та спільноти виявляти і використовувати індивідуальні та колективні сильні сторони для повного життя у теперішньому моменті, а також досягати успіхів у повсякденній діяльності».
📢 Програма соціально-емоційного та етичного навчання дає таке визначення стійкості — це здатність продуктивно реагувати на виклики, стрес, загрози та несподіванки, які зазвичай дестабілізують людину. Стійкість у структурі СЕЕН виховується на особистісному, міжособистісному (взаємини підтримки), структурному (правила та інституції, які сприяють благополуччю та стійкості) і культурному (цінності, переконання й практики, що сприяють стійкості) рівнях.
📢 Андреас Шляйхер, директор з питань освіти та навичок ОЕСР, засновник освітніх вимірювань PISA і ДоСЕН каже, що «стійкість формує здатність змінювати простір, людей, час і технології, щоб навчати учнівство для їхнього майбутнього, а не для нашого минулого. Баланс нагального і важливого є ключем до стійкості в освіті».
Ми ж хочемо додати ще одне визначення стійкості, яке ґрунтуємо на цінностях EdCamp Ukraine. У нашій діяльності ми надаємо велику вагу внутрішньому розвитку, який зумовлює поступ людей та спільнот. Воно – на зображенні у цій новині. Чи відгукується вам таке трактування?
Магістральна підтримка події: Програма сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні; Фонд Народонаселення ООН в Україні – UNFPA Ukraine, його проєкт «Трамплін до рівності», що реалізується за підтримки Швеції й Офісу Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України; Міжнародний фонд “Відродження”; Програма «Громадянська служба миру» Civil Peace Service Ukraine – GIZ ZFD; U.S. Embassy Kyiv Ukraine.