Презентували результати ДоСЕН-2023 і платформу «ПОВІР»
Сьогодні відбулася важлива подія для нас та, віримо, що й для української освіти. У форматі відкритої онлайн-презентації «Формування в учнівства життєвих навичок як нагальна умова для надолуження прогалин у навчанні» ми разом із партнерським колом представили результати дослідження про те, як в українського учнівства загалом формуються соціально-емоційні навички, які ще називають м’якими навичками або навичками майбутнього, та всеукраїнський державно-громадський проєкт — освітню платформу «ПОВІР», який покликаний допомогти учням і ученицям з викликами у навчанні, зокрема надолужити втрачені можливості через ковід і війну.
Минулого року Україна вперше долучилася до міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок, ДоСЕН (dosen.edcamp.ua). Участь узяли майже 5 тисяч дітей із 19 регіонів.
🧐 За даними дослідження, соціально-емоційні навички прямо впливають на здоров’я і благополуччя учнівства. Водночас учні й учениці, в яких розвинена допитливість та мотивація досягати, схильні отримувати вищі оцінки з читання, математики і мистецтва й рідше запізнюються та прогулюють уроки. Загалом, у дітей, в яких добре сформовані соціально-емоційні навички, мають вищі амбіції щодо свого майбутнього, зокрема, щодо здобуття вищої освіти, вибудови кар’єри, навіть відкриття власного бізнесу.
📢 «У моменти змін, невизначеності, травми соціально-емоційні навички особливо важливі, можливо, ще важливіші за традиційні навички. Знайти орієнтири, бути ефективними, мати свободу волі й мобілізувати свої когнітивні, соціально-емоційні ресурси — такі речі в момент кризи дуже важливі», — говорить Андреас Шляйхер, засновник досліджень PISA і ДоСЕН, директор Директорату освіти та навичок ОЕСР.
📢 «Уперше таке масштабне дослідження стосувалося не академічних знань, а саме м’яких навичок. І це не менш важливий фокус. Концепція Нової української школи передбачає формування компетентностей, водночас маємо ще чимало роботи, щоб остаточно перейти від парадигми завчання інформації до аналізу, рефлексії та креативності. Вдячний партнерам за те, що участь України в дослідженні стала можливою. Спільно працюємо над розвитком нашого людського капіталу», — зазначив Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України.
Короткий виклад звіту ДоСЕН-2023 (Том 1):
Ключові результати ДоСЕН-2023 для України (Випуск 1):
Для розвитку м’яких навичок і подолання освітніх втрат, підтримки учнівства, що зіткнулося з викликами в навчанні була створена і презентована сьогодні платформа «ПОВІР»: povir.in.ua.
📢 «Розуміємо, що через різні життєві обставини, у яких зараз опинилася фактично кожна українська дитина, мотивація вчитися і дізнаватися щось нове, можливо, губиться серед інших викликів. Проте ми, дорослі, маємо усвідомлювати, що час дитинства обмежений, тому маємо стояти на сторожі щастя та юних мрій наших дітей. Ми віримо в їхній успіх, і найголовніше — завдяки платформі «ПОВІР» допомагаємо повірити українським ученицям і учням у власні сили, у здатність долати виклики, удосконалюватися та досягати успіху», — говорить Олександр Елькін, засновник і натхненник ГО «ЕдКемп Україна».
Учні зможуть «підтягнути» математику, українську та англійську мови. Досвід дитини на платформі — гейміфікований. Учні й учениці встановлюють рекорди, долаючи виклики, за що отримують відзнаки та накопичують віркоїни (валюту ПОВІР), щоб потім обміняти їх на брендовані подарунки або задонатити тим, хто потребує підтримки під час війни. Модель навчання поєднує «спринти» й «марафони» — два формати роботи учнівства з тренерами і тренерками з предметів, які спираються на коротко- і довготривалу мотивацію. Апробація «ПОВІР» триватиме до кінця 2024 року й охопить 2000 дітей.
❤️ Дякуємо освітянам, учнівству й їхнім родинам, едкемпівцям і едкемпівкам, друзям та партнерам, які все це зробили можливим, які змогли сьогодні долучитися до нас наживо та онлайн. Зокрема, вдячні експертному колу, яке надихало, розробляло, апробувало, підтримувало, презентувало та модерувало.