ДРУГИЙ ТОМ ДОСЕН ВЖЕ У ДОСТУПІ

12 травня, під час події «Соціально-емоційні навички для життя в мінливому світі: (не)звіт про результати і плани» представили результати другого тому звіту за Дослідженням соціально-емоційних навичок (ДоСЕН 2022-2024) – першого міжнародного опитування учнівства, батьківства, представниць і представників закладів освіти.
Результати другого тому, присвяченого тому, як середовище впливає на сформованість соціально-емоційних навичок українських 10-річних і 15-річних дітей, презентував Андреас Шляйхер, директор з питань освіти та навичок OECD, яка організовує дослідження на глобальному рівні: «ДоСЕН підтвердило важливу роль освітнього середовища у формуванні соціально-емоційних навичок учнівства. І, як правило, найкраще вони розвинені у тих, хто відчувають сильнішу належність до закладу освіти, мають більш позитивний емоційний досвід у школі й хороші взаємини (зокрема, з учительством), отримують від педагогів зворотний звʼязок. Емоційне тло для навчання можна схарактеризувати як відносно комфортне: лише 8 % українського учнівства 15 років, перебуваючи у закладі освіти, відчувають тривожність (у середньому по країнах / місцевостях, де проходило ДоСЕН – 20 %)».
🖋️ Міжнародний звіт (Том 2) англійською: https://bit.ly/reportdosen2023volume2
🖋️ Короткий його виклад українською: https://bit.ly/summarydosen2023volume2
🖋️ Національний звіт (Том 2): https://bit.ly/reportdosen2023uavolume2
🖋️ Ключові знахідки України (Випуск 2): https://bit.ly/findingsdosen2023uavolume2
Очільник Державної служби якості освіти України, яка є співорганізатором ДоСЕН в Україні, Руслан Гурак, представив рекомендації та плани щодо нового циклу дослідження: «Згідно з результатами ДоСЕН, учительство, що працює з 15-річними учнями і ученицями, надає менше можливостей для розвитку СЕ-навичок, ніж у початковій школі, де ці навички є органічною частиною взаємодії і де учнівство навчається за підходами НУШ. Це свідчить про потребу чіткої й послідовної інтеграції СЕН у зміст освіти на всіх рівнях».
Новий цикл ДоСЕН уже почався в 2025 році і триватиме до 2027 року. Він матиме низку нововведень: наприклад, емпатію будуть оцінювати через судження дитини про гіпотетичні сценарії, а фокус дослідження розшириться через нові питання про використання штучного інтелекту, вплив соціальних медіа, розвиток громадянської активності, екологічну відповідальність і ставлення до навчання протягом життя.
На завершення сесії ми офіційно закріпили наші наміри щодо проведення нового третього циклу ДоСЕН — підписали меморандум між ГО «ЕдКемп Україна», Міністерством освіти і науки України й Державною службою якості освіти. Громадська організація «ЕдКемп Україна», за рішенням ОЕСР, була визначена як Національний центр ДоСЕН 2022–2024. Співорганізатором дослідження є Державна служба якості освіти України.
Серед партнерів – Комітет Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, Консультативна рада з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, Міністерство освіти і науки України, Інститут проблем виховання НАПН України, команда PISA Українського центру оцінювання якості освіти, Інститут освітньої аналітики.
__________
Дослідження соціально-емоційних навичок в Україні 2022–2024 роках здійснювалося за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» й Міжнародної організації Plan International.