Чи чули Ви колись про модель 5Е?
Вона була розроблена для покращення навчальної програми з науки та охорони здоров’я в початковій школі у кінці 1980-х років під керівництвом Роджера Байбі. Попри те, що минуло вже понад тридцять років, ця навчальна модель досі відповідає сучасним освітнім вимогам та викликам. Багато досліджень підтверджують її ефективність, показуючи, що навчання природничих наук за моделлю 5E дає можливість краще розуміти предмет, розвивати наукове мислення, проявляти більший інтерес до предмету та позитивне ставлення до науки порівняно з альтернативними підходами.
Цікаві факти про модель 5Е:
вона базується на конструктивістському підході до навчання і складається з п’яти етапів, кожен з яких має свої особливості й мету;
кожен етап передбачає вивчення необхідних ідей, концепцій та навичок, які учні / учениці повинні засвоїти, водночас учителі / учительки мають відігравати активну роль у поясненні матеріалу та підтримці в дослідженнях і розумінні учнівства;
вона надає можливості для демонстрації навчання через застосування;
можна використовувати різноманітні методи та інструменти, щоб показати приклади реального світу, застосування наукових концепцій та принципів.
Докладніше про модель 5Е, а також практичні поради та ідеї для проведення цікавих STEM-уроків читайте в нашому посібнику «STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку»: http://bit.ly/edcampstembook
__________________
Посібник підготовлено за підтримки STEM Освіта, Міжнародний фонд “Відродження”.