Зробіть свій унесок в розвиток спільноти!
UA
img

Аргументи сильніше за маніпуляції. Офіційний пост-реліз фіналу національного українсько-німецького п

У Харкові 11 грудня відбулася фінальна гра проекту «Молодь дебатує». Темою вирішальної дебатної гри стало питання «Чи варто ввести 12-річну освіту в Україні з 2018 року?». Першим переможцем в історії українських дебатів став Едуард Білоусов з Дніпра. Але організатори вважають переможцями всіх учасників і учасниць проекту, всіх 113 учнів із 8 шкіл із 4 регіонів країни – Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей. У планах організаторів – розширення проекту на інші школи як в уже задіяних, так і в нових регіонах України.

«Ми вдячні творцеві унікальної методики Jugend debattiert пану Кемманну за те, що він погодився – вперше – використовувати його методику за межами німецькомовного середовища. Для молодих українців особливо важливо вміти дискутувати рідною мовою», – сказала, виступаючи перед фіналістами проекту, депутатка Бундестагу 17-го скликання, експертка з питань зовнішніх зв’язків ЄС і демократизації в Україні Віола фон Крамон.

Фіналістам і фіналісткам «Молодь дебатує» Віола фон Крамон розповіла історію Ансгара Кемманна: 15 років тому, будучи студентом, він зауважив, що німецькому студентству не вистачає вміння вести дискусію, відстоювати свою думку і поважати чужу. Він створив для своїх товаришів власну концепцію дебатів. Згодом мережа груп, що використовують методику Кемманна росла, до неї приєднувалися студенти та університети по всій країні, і через 15 років методика стала повсюдною, на загальнонімецькі фінали приходять вищі особи держави, а їх учасники/-ці, як правило, досягають успіху в бізнесі, політиці, суспільній діяльності. Сьогодні проект з використання методики українською мовою в Україні підтримує МЗС Німеччини.

В Україні офіційною метою організаторів є сприяння розвитку критичного мислення у молодих українців і українок. Це – необхідна умова розвитку демократії в країні. Але співорганізатор проекту, радник міністра освіти і науки, натхненник руху EdCamp Ukraine Олександр Елькін вважає, що це лише частина того, що дає проект учасникам.

«Він дає найдорожче для молоді – досвід, за який часто доводиться платити. У нас він набувається в атмосфері взаємної поваги та підтримки. Тут є дружба і співпраця, які народжуються між людьми, однодумцями, школами в різних регіонах країни. Проект завершився, але зв’язки залишаються. І тут є можливість бути почутими, можливість, яку, на жаль, молоді люди отримують нечасто», – говорить Олександр Елькін.

За його словами, аргументи, висловлені учасниками на фінальній грі, будуть передані в Міністерство освіти і науки України та озвучені на засіданнях з питання шкільної реформи. Перед і після дебатів відбулося традиційне голосування залу з питання. Якщо до початку гри більшість залу висловилося проти – CONTRA – переходу на «12-річку», то після завершення дебатів багато хто змінив свою думку на «PRO».

«Я радий, що переміг у проекті, хоча головною моєю метою була не перемога, а досвід у підготовці аргументів для обох сторін, у телевізійному виступі, – зізнався переможець проекту, учень Дніпровського міського юридичного ліцею Едуард Білоусов. – Напевно, у цьому і є секрет успіху в дебатах, коли ти думаєш не про те, щоб перемогти будь-якою ціною, а про те, як краще розібратися в темі».

Але кожен учасник проекту «Молодь дебатує» знайшов у проекті ще багато цінного і важливого. Любава Дендеберя з гімназії «Очаг» (м. Харків) до фіналу не пройшла, але уважно стежила за вирішальною грою проекту: «Я готувала обидві теми – і на півфінал, і фінальну. Я бачу, що в фіналі учасники не встигли розглянути всі сторони проблеми, зосередившись на спеціалізації. Хоча варто було сказати і про фінансову сторону питання, і про те, яка частка учнів і вчителів підтримує перехід на 12-річну систему, бо така статистика у відкритому доступі є. Тобто сама методика допомагає мені зрозуміти, де в міркуваннях є слабкі місця або прогалини, дозволяє розглянути тему з усіх боків. Я впевнена, що багато хто з тих, хто сьогодні брав участь у проекті, стануть політиками і зможуть переконувати інших силою аргументів, а не маніпуляцій. Дуже хочу, щоб гурток «Молодь дебатує» з’явився в нашій гімназії».

Любаву підтримує учень Лозівської ЗОШ №12 Максим Шапаренко, який брав участь у фінальній грі та посів друге місце: «Досвід дебатів завжди стане в нагоді, тому що все наше життя складається з обговорень та суперечок на різні теми, як у процесі навчання, так і в професійній діяльності. Я хочу стати хірургом, і мені потрібно буде вміти довести колегам правильність свого рішення. Саме час згадати принципи Jugend debattiert».

Зараз учасники й учасниці дебатів повертаються у свої міста з твердим наміром продовжити традиції «Молодь дебатує» в школах і університетах. За кілька років, упевнені організатори, вони стануть людьми, які приймають рішення та допоможуть змінити країну.

img img
Поділитись новиною у соціальних мережах
Форма зворотного зв’язку

Залиште свої контактні дані для зв’язку

Ваше ім’я
Телефон
flag
  • flag
    af +93
  • flag
    al +355
  • flag
    dz +213
  • flag
    as +1684
  • flag
    ad +376
  • flag
    ao +244
  • flag
    ai +1264
  • flag
    ag +1268
  • flag
    ar +54
  • flag
    am +374
  • flag
    aw +297
  • flag
    au +61
  • flag
    at +43
  • flag
    az +994
  • flag
    bs +1242
  • flag
    bh +973
  • flag
    bd +880
  • flag
    bb +1246
  • flag
    by +375
  • flag
    be +32
  • flag
    bz +501
  • flag
    bj +229
  • flag
    bm +1441
  • flag
    bt +975
  • flag
    bo +591
  • flag
    ba +387
  • flag
    bw +267
  • flag
    br +55
  • flag
    bn +673
  • flag
    bg +359
  • flag
    bf +226
  • flag
    bi +257
  • flag
    kh +855
  • flag
    cm +237
  • flag
    ca +1
  • flag
    cv +238
  • flag
    ky +1345
  • flag
    cf +236
  • flag
    td +235
  • flag
    cl +56
  • flag
    cn +86
  • flag
    co +57
  • flag
    km +269
  • flag
    cd +243
  • flag
    cg +242
  • flag
    ck +682
  • flag
    cr +506
  • flag
    ci +225
  • flag
    hr +385
  • flag
    cu +53
  • flag
    cy +357
  • flag
    cz +420
  • flag
    dk +45
  • flag
    dj +253
  • flag
    dm +1767
  • flag
    do +1809
  • flag
    ec +593
  • flag
    eg +20
  • flag
    sv +503
  • flag
    gq +240
  • flag
    er +291
  • flag
    ee +372
  • flag
    et +251
  • flag
    fo +298
  • flag
    fj +679
  • flag
    fi +358
  • flag
    fr +33
  • flag
    pf +689
  • flag
    ga +241
  • flag
    gm +220
  • flag
    ge +995
  • flag
    de +49
  • flag
    gh +233
  • flag
    gi +350
  • flag
    gr +30
  • flag
    gl +299
  • flag
    gd +1473
  • flag
    gp +590
  • flag
    gu +1671
  • flag
    gt +502
  • flag
    gg +44
  • flag
    gn +224
  • flag
    gw +245
  • flag
    gy +592
  • flag
    ht +509
  • flag
    hn +504
  • flag
    hk +852
  • flag
    hu +36
  • flag
    is +354
  • flag
    in +91
  • flag
    id +62
  • flag
    ir +98
  • flag
    iq +964
  • flag
    ie +353
  • flag
    im +44
  • flag
    il +972
  • flag
    it +39
  • flag
    jm +1876
  • jp +81
  • flag
    je +44
  • flag
    jo +962
  • flag
    kz +7
  • flag
    ke +254
  • flag
    ki +686
  • flag
    kw +965
  • flag
    kg +996
  • flag
    la +856
  • flag
    lv +371
  • flag
    lb +961
  • flag
    ls +266
  • flag
    lr +231
  • flag
    ly +218
  • flag
    li +423
  • flag
    lt +370
  • flag
    lu +352
  • flag
    mo +853
  • flag
    mk +389
  • flag
    mg +261
  • flag
    mw +265
  • flag
    my +60
  • flag
    mv +960
  • flag
    ml +223
  • flag
    mt +356
  • flag
    mh +692
  • flag
    mq +596
  • flag
    mr +222
  • flag
    mu +230
  • flag
    mx +52
  • flag
    fm +691
  • flag
    md +373
  • flag
    mc +377
  • flag
    mn +976
  • flag
    me +382
  • flag
    ms +1664
  • flag
    ma +212
  • flag
    mz +258
  • flag
    mm +95
  • flag
    na +264
  • flag
    nr +674
  • flag
    np +977
  • flag
    nl +31
  • flag
    nc +687
  • flag
    nz +64
  • flag
    ni +505
  • flag
    ne +227
  • flag
    ng +234
  • flag
    kp +850
  • flag
    no +47
  • flag
    om +968
  • flag
    pk +92
  • flag
    pw +680
  • flag
    ps +970
  • flag
    pa +507
  • flag
    pg +675
  • flag
    py +595
  • flag
    pe +51
  • flag
    ph +63
  • flag
    pl +48
  • flag
    pt +351
  • flag
    pr +1787
  • flag
    qa +974
  • flag
    re +262
  • flag
    ro +40
  • flag
    ru +7
  • flag
    rw +250
  • flag
    kn +1869
  • flag
    lc +1758
  • flag
    vc +1784
  • flag
    ws +685
  • flag
    sm +378
  • flag
    st +239
  • flag
    sa +966
  • flag
    sn +221
  • flag
    rs +381
  • flag
    sc +248
  • flag
    sl +232
  • flag
    sg +65
  • flag
    sk +421
  • flag
    si +386
  • flag
    sb +677
  • flag
    so +252
  • flag
    za +27
  • flag
    kr +82
  • flag
    es +34
  • flag
    lk +94
  • flag
    sd +249
  • flag
    sr +597
  • flag
    sz +268
  • flag
    se +46
  • flag
    ch +41
  • flag
    sy +963
  • flag
    tw +886
  • flag
    tj +992
  • flag
    tz +255
  • flag
    th +66
  • flag
    tl +670
  • flag
    tg +228
  • flag
    to +676
  • flag
    tt +1868
  • flag
    tn +216
  • flag
    tr +90
  • flag
    tm +993
  • flag
    tc +1649
  • flag
    tv +688
  • flag
    ug +256
  • flag
    ua +380
  • flag
    ae +971
  • flag
    gb +44
  • flag
    us +1
  • flag
    uy +598
  • flag
    uz +998
  • flag
    vu +678
  • flag
    va +379
  • flag
    ve +58
  • flag
    vn +84
  • flag
    vg +1284
  • flag
    vi +1340
  • flag
    eh +212
  • flag
    ye +967
  • flag
    zm +260
  • flag
    zw +263
Email
Напишіть Ваше запитання

Учительство, об’єднуймося!

Долучайтеся до спільноти EdCamp Ukraine та зростайте разом із нами.

Кожен лист — це:

  • можливості для професійного та особистісного зростання;
  • нові ініціативи і програми підвищення кваліфікації;
  • статті й інтерв’ю ПРО і ДЛЯ українського вчительства.