А як щодо соціально-емоційних навичок українського учнівства?
Завдяки Дослідженню соціально-емоційних навичок (ДоСЕН), яке у вересні-жовтні 2023 року було проведено в Україні та ще 15 країнах і місцевостях, і засноване у 2019 році Організацією економічного співробітництва та розвитку (OECD), дозволило отримати огляд того, як в Україні серед різних груп учнівства розподілені соціально-емоційні навички і як вони пов’язані з його благополуччям, навчальними результатами і мріями про майбутнє.
Хочемо поділитися у цій публікації кількома цікавими результатами для України. Якщо ви хотіли б побачити й почитати ключові українські результати вже зараз, ідіть сюди: 🔗 http://bit.ly/findingsdosen2023uavolume1
У когорті 15-річних в Україні хлопці засвідчили в себе менш розвинені навички співпереживання, толерантності, мотивації досягати, відповідальності, товариськості та креативності, ніж у середньому дівчата. У когорті 10-річних хлопці засвідчили в себе менш розвинені навички співпереживання і креативності, ніж у середньому дівчата.
Вікова різниця в розвитку соціально-емоційних навичок в Україні часто була меншою, ніж в інших країнах / місцевостях ДоСЕН. В Україні виявлено найменшу вікову різницю за розвиненістю навичок енергійності й оптимізму, а також відсутність вікової різниці для таких навичок, як товариськість, стресостійкість і наполегливість, тоді як майже у всіх інших країнах / місцевостях ДоСЕН 15-річні засвідчили в себе слабший розвиток цих навичок порівняно з 10-річними.
В Україні 59 % 15-річних учнів і учениць запізнювалися в школу щонайменше один раз протягом двох тижнів, які передували їхній участі в ДоСЕН, і цей показник вище середнього по ДоСЕН (48 %). В Україні 37 % учнівства прогулювали окремі уроки, а 36 % — щонайменше один день навчання протягом попередніх двох тижнів, і цей показник вище середнього по ДоСЕН для таких типів поведінки (29 % і 31 % відповідно).
В Україні 79 % 15-річних учениць і учнів сподіваються здобути вищу освіту, 49 % — займатися управлінською роботою чи роботою за професією у віці 30 років. Обидва ці показники нижчі від середнього по ДоСЕН (84 % і 57 % відповідно).
Яких висновків можна дійти зараз, на основі ключових результатів? Дивимося в інфографіці.
Більше про ДоСЕН – на сайті https://dosen.edcamp.ua
________________
Громадська організація «ЕдКемп Україна», за рішенням ОЕСР, визначена як Національний центр ДоСЕН. Співорганізатором дослідження є Державна служба якості освіти України. Серед партнерів – Комітет Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, Консультативна рада з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, Міністерство освіти і науки України, Інститут проблем виховання НАПН України/ Institute of problems on education, команда PISA Український центр оцінювання якості освіти, Інститут освітньої аналітики. Дослідження соціально-емоційних навичок в Україні здійснюється за підтримки Міжнародний фонд «Відродження», Міжнародної організації Plan International та проєкту «Програма сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.